Patrycja Betley

Multi -perkusjonistka, flecistka współtworząca zespół Same Suki, oraz na stałe związana z zespołami Karolina Cicha & Spółka oraz
Kayah & Transoriental Orchestra. Również muzyk sesyjny. Przez blisko dwie dekady grała w zespołach takich jak: Maria Pomianowska, Shannon, Hoboud, Balkan Sevdah, Danar, Karpatia, Kayanis, Maayan, Pako Sarr, Pompadur.

Współpracowała z Justyną Steczkowską, Katarzyną Nosowską, Czessbandem, Zbigniewem Namysłowskim, Orkiestrą Kameralną
Aukso, Zygmuntem Koniecznym, Wojciechem Hoffmanem, Carrantuohill, Le loup qui danse, Markiem Raduli, Stanisławem Soyką, Zakopowerem, Anną Wyszkoni, Tadeuszem Woźniakiem.

Pierwsze muzyczne kroki stawiała w Swarzędzkiej Orkiestrze Flażoletowej, jako flecistka, grająca na irlandzkim Tin Whistle. Jest
magistrem geoinformacji na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Na co dzień Patrycja porusza się w gatunkach takich jak: folk, etno, world, ethno pop, piosenka aktorska, muzyka współczesna,
popularna, ilustracyjna, ethno jazz itp. Specjalizuje się w grze na instrumentach perkusyjnych wywodzących się z różnych kultur
Świata: (Bodhrán, bębny ramowe, Doumbek, Cajon, Udu, Tapan, tonbak, djgembe itd). Od zawsze fascynowała się połączeniem instrumentów perkusyjnych pochodzących z różnych zakątków Świata z tradycyjnym zestawem perkusyjnym a także z instrumentami elektronicznymi, syntezatorami. Jest kolekcjonerką instrumentów.

Dzięki podróżom, które odbywa podczas koncertów, zdobywa wiedzę dotyczącą kultury, poznaje lokalnych muzyków i przywozi
mnóstwo instrumentów oraz wiedzy. To skłoniło Patrycję do stworzenia autorskiej prezentacji pt. ” Instrumentem po mapie”, gdzie na jej podstawie prowadzi warsztaty, lekcje indywidualne, zajęcia umuzykalniające, muzykoterapię. Ukończyła kurs
arteterapii, dzięki któremu pokazuje innym jak można skorzystać z dobrodziejstw szeroko pojętej sztuki i w ten sposób wyrazić siebie.

Ukończyła również kurs gordonowski I stopnia “Improwizuję czyli audiuję” organizowany przez Fundację Kreatywnej Edukacji, dzięki której prowadzi zajęcia umuzykalniające dla niemowląt i małych dzieci zgodnie z teorią uczenia się muzyki amerykańskiego muzyka jazzowego i pedagoga Edwina Eliasa Gordona. Szerokie spektrum muzycznych fascynacji oraz współpraca z zespołami z
różnych nurtów czyni z Patrycji również muzyka sesyjnego, na stałe współpracującego z prestiżowym, wiedeńskim studiem nagraniowym Euro Acoustics oraz wieloma muzykami polskimi i zagranicznymi.

Uczestnictwo w czołowych zespołach World Music w Polsce zawsze pozwalało Patrycji na rozwijanie i doskonalenie gry w najróżniejszych nurtach (muzyka z różnych regionów Półwyspu Bałkańskiego, muzyka celtycka, muzyka orientalna, sefardyjska,
polska muzyka ludowa, muzyka pochodząca z terenów Karpat, muzyka elektroniczna, Afrobeat, tradycje afrykańskie. Patrycja udziela się również jako muzyk w warszawskich teatrach: Teatr Dramatyczny, Ateneum, Teatr Makata, Kabaret na Koniec Świata.

Partnerzy i organizatorzy Festiwalu Strefa Ciszy

Festiwal Strefa Ciszy

realizacja: estinet.pl